پرسشهای متداول
حساب کاربری
1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
پاسخ: شما میتوانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور،یا شماره موبایل و کلمه عبور وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه "ویرایش اطلاعات" به صفحهای منتقل میشوید که در بخش "اطلاعات کاربر" امکان "ویرایش اطلاعات" وجود دارد.
برای تغییر ایمیل، با همان ایمیلی که ثبت نام کردهاید به info@nahavandmarket.ir ایمیل بزنید.
اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری نخواهید داشت و فقط میتوانید مجدداً با ایمیل جدید خود ثبت نام کنید.
2- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟
پاسخ: لطفاً ایمیلهای اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیلهای ارسال شده به حسابهای کاربری gmail گاهی spam میشوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال میشود نه خود رمز.
3- آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
پاسخ: برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه "سفارشات من" کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.
ثبت و پیگیری سفارش
1- دوست دارم از روزاستوک خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من میرسد؟
پاسخ: با کمی تحقیق و پرسجو از دست اندر کاران این سایت می توانید مطمئن باشید که این سایت توسط افرادی اداره می شود که با نیت پاک و با شرافت به کار در این سیستم می پردازند. ما به دنبال جلب اعتماد شما هستیم و به اعتماد شما نیازمندیم . علاوه بر سابقه روزاستوک، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار میبخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا میشود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما میتوانید در صفحه اصلی وب سایت روزاستوک با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.
همچنین روزاستوک با بیش از 1 سال سابقه فعالیت و تحویل موفق سفارشات به بیش از هزاران مشتری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده . بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد روزاستوک استفاده کنید.
2- آیا برای خرید از روزاستوک، حتما باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ: بله، با این که بدون وارد شدن به سایت میتوانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل نمایید.
3- آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید. رسیدگی و پردازش سفارشهایی که در ساعتهای غیرکاری (از ساعت 20 تا 6 صبح) ثبت میشوند، در اولین ساعتهای کاری روز بعد و با اولویت بالاتر نسبت به سفارشات روز بعد انجام خواهد شد.
4- از وضعیت سفارشی که ثبت کردهام، چگونه میتوانم مطلع شوم؟
پاسخ: روزاستوک با ارسال پیامک، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام میکند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه "سفارشات من" از وضعیت آن مطلع شوید.
5- آیا میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ: بله، ولی ممکن است تهیه آن کمی بیشتر از موعد مقرر طول بکشد.
6- میتوانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
پاسخ: تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.
پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.
7- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با روزاستوک تماس بگیرم؟
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش روزاستوک با شما تماس خواهند گرفت.
8- میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
پاسخ: بله ، این امکان هم برای خریدارانی که قادر به ثبت سفارش از طریق اینترنت نیستند فراهم شده است
شما میتوانید با شماره های درج شده در سایت یا واحد فروش تماس حاصل نمایید
کالاهای عرضه شده در روزاستوک
1- آیا کالاهایی نظیر تلویزیون که نیاز به نصب و راه اندازی دارند توسط روزاستوک در هنگام تحویل نصب و راه اندازی میشوند؟
پاسخ: معمولاً نصب این گونه کالاها در صورتی که شرکت سازنده یا توزیع کننده آنها سرویس نصب توسط کارشناسان آموزش دیده را لازم بداند، توسط شرکت یا نمایندگیهای مربوط ارائه میشود. البته بسیاری از کالاها با وجود دفترچه راهنمای موجود در داخل جعبه و فرآیند نصب و راه اندازی ساده آنها، اصولا نیازی به نصب و راه اندازی توسط کارشناس آموزش دیده ندارند.
روزاستوک تنها وظیفه دارد سفارش را به مشتری تحویل نماید و نصب همه ی کالاها در حیطه تخصص ما نیست.
2- آیا ممکن است کالایی را که سفارش میدهم موجود نباشد؟
پاسخ: کالاهای دارای قیمت که در سایت روزاستوک با وضعیت "موجود" مشخص شده، در انبار روزاستوک موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریعترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته به ندرت برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارشها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا میشود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف میشود.در صورتی که نتوانیم آن را در زمان مقرر برای شما تهیه کنیم به شما اطلاع داده خواهد شد.
3- آیا تعداد خرید از یک کالا در روزاستوک محدودیتی دارد؟
پاسخ: به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در روزاستوک وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیتهایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال میشود.
4- پیش از خرید کالا، چگونه میتوانم از این که کالا ساخت کجاست، مطلع بشوم؟
پاسخ: لازم به ذکرست که کشور سازنده روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و برند معتبر است که کیفیت کالا را تعیین میکند و تنها به دلیل خط تولید ارزانتر است که بسیاری از کالاها در چین تولید میشوند.
5- آنلاک فکتوری (unlock factory) چیست و آیا آیفونهای ارایه شده در وبسایت روزاستوک آنلاک فکتوری هستند؟
پاسخ: آنلاک فکتوری یعنی دستگاه شما از طرف شرکت اپل به طور قانونی قابلیت استفاده از هر سیم کارتی را داراست. کلیه گوشیهای موبایل اپل در روزاستوک فقط به صورت آنلاک عرضه میشوند و با هر سیم کارتی قابلیت استفاده دارند.
پرداخت
1- مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
پاسخ: شما به صورت نقدی، بانکی یا اینترنتی میتوانید پرداخت خود را انجام دهید و هنگام ثبت سفارش در مرحله اطلاعات پرداخت شیوه پرداخت خود را انتخاب کنید.
همگی کاربران روزاستوک میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت روزاستوک، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حسابهای اعلام شده در سایت روزاستوک برای همه کاربران وجود دارد. در صورتی که سفارش را بصورت پرداخت درب منزل ثبت کرده باشید میتوانید بعد از تحویل گرفتن سفارش مبلغ را به مامور پست پرداخت نمایید
2- با استفاده از کارت کدام بانکها میتوان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ: شما میتوانید با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت روزاستوک، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
هم اکنون بانکهای آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرضالحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.
3- آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیتهایی دارد؟
پاسخ: بله، هنگامی که تعداد و مبلغ سفارش از میزان خاصی بالاتر باشد امکان پرداخت نقدی وجود ندارد که این محدودیت در تماس تلفنی مرکز امور مشتریان روزاستوک به مشتری اعلام خواهد شد.
4- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
5- آیا میتوانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟
پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
6- آیا میتوانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ: خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی روزاستوک از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.
7- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت روزاستوک امن است؟
پاسخ: پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از روزاستوک که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:.
- برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.
ارسال سفارشات
1- سفارش خود را به چه روشهایی میتوانم تحویل بگیرم؟
پاسخ: در سرتاسر کشور سفارشها با پست یا تیپاکس ارسال میشوند .
برای لوازم خانگی سنگین نظیر لباسشویی ،ظرفشویی و یخچال و همچنین انواع تلویزیون و سینمای خانگی فقط از طریق باربری مخصوص روزاستوک امکان پذیر و هزینه ارسال کالا ها بسته به قیمت و نوع کالا متغیر است که در هنگام ثبت سفارش به اطلاع خریدار میرسد
2- هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه میشود؟
پاسخ: هزینه ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است . شما می توانید برای آگاهی به اداره پست یا تیپاکس شهر خود مراجعه کنید.
3- آیا میتوانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟
پاسخ: زمان رسیدن ارسالهای خارج از تهران پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 1 الی 7 روز متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمیتوان به طور دقیق تعیین کرد.
درباره سفارشهای با آدرس تحویل تهران، شما میتوانید بازه زمانی مناسب برای تحویل گرفتن سفارش خود را هنگام ثبت آن سفارش در مرحله آدرس و شرایط ارسال، اعلام کنید.
4- پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول میکشد که به دستم برسد؟
پاسخ: زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است.
زمان رسیدن ارسالها پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 1 الی 7 روز متغیر است.
5- میتوانم کالایی را که سفارش دادهام با مراجعه به روزاستوک به صورت حضوری تحویل بگیرم؟
پاسخ: بله،
6- سفارشات چه زمانی به پست تحویل داده میشود؟
پاسخ: همه سفارشها پس از طی مراحل پردازش، در اولین ساعات کاری به پست تحویل داده میشوند و رسید پستی از طریق SMS و ایمیل به شما اطلاع داده میشود
7- آیا میتوانم سفارشی را که با پست ارسال شده رهگیری کنم؟
پاسخ: بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده میتوانید شماره 20 رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید:
http://itemtracking.post.ir
گارانتی
در روزاستوک اکثریت کالاها بدلیل گمرکی نبودن آنها دارای گارانتی نمی باشند با این حال پس از بررسی های انجام شده تعدادی از کالاها را با گارانتی معتبر داخل ایران عرضه نموده ایم که شرایط گارانتی و نمایندگی را در توضیحات همراه کالا عرضه میشود .
تعدادی دیگر نیز از کالا ها دارای گارانتی تعمیر و تعویض ویژه روزاستوک هستند
قیمت
1- آیا قیمت محصولات در سایت روزاستوک به روز هستند؟
پاسخ: بله، روزاستوک به طور منظم و روزانه قیمت محصولات عرضه شده در وب سایت خود را کنترل و به روز رسانی میکند.
2- آیا برای مشتریان دائمی، خرید با تعداد بالا و یا خریدهای سازمانی قیمتها متفاوت خواهد بود؟
پاسخ: بله،شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت همکاری با ما تماس بگیرید
3- آیا قیمتهای روزاستوک نسبت به بازار ارزانتر است؟
پاسخ: سیاست قیمت گذاری در روزاستوک مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمتها در روزاستوک کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از روزاستوک برای مشتریان به صرفه است. قیمتهای ارائه شده برای کالاها در روزاستوک قیمتهایی منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشهای از کشور قیمتها یکسان و شفاف هستند.
4- آیا در صورتی که سفارشی را ثبت کنم، ممکن است به دلایلی مانند نوسان قیمت ارز، مبلغ ثبت شده تغییر کند؟
پاسخ: در صورتی که قیمت کالایی پس از ثبت سفارش کاهش یابد، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال میشود.